de GRÖNHOLMMETHODE

Zaterdag 21 december om 20.00 u.

kerk De Tassche, Roeselarestraat 161 te ARDOOIE

Bij de Zweedse multinational Dekia, het tweede grootste bedrijf op vlak van meubelen en binnenhuisdecoratie, staat een felbegeerde job als verkoopsdirecteur vacant. Verschillende sollicitatierondes zijn al gepasseerd en uiteindelijk blijven ze nog met vier ambitieuze kandidaten over: Rik Hoet, Fernand Verstrepen, Karl Meersman en Martine Descamps. In deze laatste ronde blijken ze, tot ieders verbazing, onderworpen te worden aan een reeks gezamenlijke psychologische tests…
In deze tijden van economische crisissen, van ongeziene cijfers wat werkloosheid betreft, van faillissementen en vakbondsstakingen, blijven multinationals potentiële managers en directeuren headhunten
met de belofte van een gigantische loon, rijkelijke premies en extra legale voordelen.

De fictieve multinational Dekia heeft een wel zeer specifieke methode ontwikkeld om voor hun vacante kaderfunctie de juiste man of vrouw te vinden.
“We zoeken geen goed mens die naar buiten toe een klootzak is.
We zoeken een klootzak die naar buiten toe een goed mens lijkt te zijn.”
Hoe ver kan (en mag) een bedrijf gaan om de geschikte kandidaat te vinden?

door de Koninklijke St-Michielsgilde uit Beveren